Schoonheidssalon, huidtherapeut, couperose, huidscan, huidverjonging, acnebehandeling, gezichtsbehandeling in het centrum van Hoorn.

Acne therapie

Hoe ontstaat acne?

Acne is één van de bekendste en meest voorkomende huidaandoeningen. Er zijn vele verschillende vormen van acne welke in verschillende leeftijden tot uiting kunnen komen. Bij acne is er sprake van onzuiverheden, verstoppingen en ontstekingen. Dit komt onder andere tot uiting in de vorm van rode puistjes, witte en/of zwarte puntjes. Ook kan de huid vet aanvoelen en er glimmend uit zien. Bij acne is er een verstoring van 3 factoren, namelijk een verhoogde talgproductie, aanwezigheid van bepaalde bacteriën en/of een verdikte hoornlaag. Soms is het niet duidelijk welke oorzaken betrokken zijn bij acne. Diverse aspecten kunnen een rol spelen zoals erfelijkheid, medicatie, voeding, hormonen en externe factoren.

‘’Voor een gezonde en stralende huid’’

Hoe werkt het?

Tijdens een uitgebreid consult gesprek wordt nagegaan welke oorzaken mogelijk betrokken kunnen zijn bij de acne klachten. Tijdens de behandeling worden onzuiverheden gereinigd en de talgproductie aangepakt. Er kunnen verschillende behandelingen worden uitgevoerd en worden gecombineerd. Dit kan door middel van peelings, thuisverzorging en/of laser.

Behandelindicaties

Behandelmogelijk­heden

Voor de behandeling van acne in het gelaat kun je in aanmerking komen voor een vergoeding van jouw zorgverzekeraar.

Thuisadviezen en nazorg

Veelgestelde vragen over de Acne Therapie

Acne in het gezicht wordt vaak (gedeeltelijk) vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering.

Hoeveel behandelingen nodig zijn voor het gewenste resultaat hangt af van de ernst van de acne en de conditie van de huid. Na de intake wordt op basis van een analyse bepaalt hoe en hoeveel behandelingen er nodig zijn.

Direct na de behandeling kan de huid wat rood zijn en gevoeliger. Ook kan de huid licht gezwollen zijn. Deze huidreacties trekken vanzelf weg.